برنامه‌های توسعه‌ای و درآمدزایی راهبرد کلان بانک پارسیان/تقدیر پرویزیان از درایتِ رئیس کل بانک مرکزی

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده بانک پارسیان با ۸۵.۸۸ درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد. در این مجمع عمومی عادی سالانه بانک پارسیان صورت‌های مالی ۱۴۰۱ این بانک با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید.

به گزارش نبض تجارت، مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده بانک پارسیان با ۸۵.۸۸ درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد. در این مجمع عمومی عادی سالانه بانک پارسیان صورت‌های مالی ۱۴۰۱ این بانک با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید.

همچنین در این مجمع، بر اساس مفاد اساسنامه و تایید سهامداران، هیات رئیسه با ترکیب آقایان مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک به عنوان رییس مجمع، صالحی و رحیمی، نمایندگان سهامداران عمده به عنوان ناظرین و مسعود بیرمی به عنوان دبیر جلسه و نماینده سازمان بورس در جایگاه حضور یافتند.

در ادامه با دعوت هیات رییسه، کورش پرویزیان مدیرعامل بانک، گزارش مستدل و مبسوطی از عملکرد بانک در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: ما دو مسئله کلیدی و مزمن (مطالبات معوقه و دعوای سنگین دادگاهی) را همواره دنبال کردیم این دو موضوع انرژی و توان را از بانک پارسیان گرفته است. همچنین مسایلی که در سال۹۷ ناشی از تحریم‌ها و مسئله کوچکی که برای سهامداران پیش است امیدواریم با تدبیر همکاران و مسئولان این مسایل برطرف شود.

وی تصریح کرد: شاخص کلی کفایت سرمایه، قدرت اعتباردهی، خلق اعتبار تحت تاثیر دارایی و سرمایه بانک است سرمایه بانک عمدتا از سال ۹۸ با تجدیدنظر ارزیابی و بررسی انجام شد و به عدد ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید.

پرویزیان در ارتباط با پرونده گروه مفسدی رستم صفا گفت: هم اکنون این پرونده در دست بررسی است و در این مجمع خبر خوشی را برای سهامداران می‌دهم که با نظارت و پیگیری مقامات عالی کشور و قوه قضائیه خوشبختانه حکم خلع ید اموال بانک پارسیان صادر شد.
وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته امیدواریم بخشی از دارایی‌ها به بانک پارسیان برگردد. از این پرونده حدود ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که بخش قابل توجهی است به بانک برگشت داده خواهد. آنچه که در کیفر خواست صادر شده و بعد از پروسه ۹ ساله به نتیجه رسید و منتظر رای دوم هستیم که اعداد قابل توجه ارزی و ریالی را در برمی‌گیرد. هم‌اکنون یک سوم دارایی‌ها به بانک پارسیان برگردانده شده است.

پرویزیان اضافه کرد: نزدیک ۳۲ شکایت علیه بانک پارسیان بود که تماما به نفع بانک پارسیان حکم صادر شد و بخشی نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: در سالی که تحریم‌ها اعمال شد درآمد‌های ارزی بانک کاهش یافت، ولی به مرور با تلاش شبانه روزی همکاران کم‌کم به اوضاع مسلط شدیم تا جاییکه طی سال‌های ۱۴۰۱و۱۴۰۲ شاخص‌های خوبی را در حساب‌های ارزی بانک پارسیان شاهد بودیم، امیدواریم امسال نیز افزایش یابد.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: نرخ رشد درآمدی از نرخ رشد هزینه‌ای جلوتر بوده است. در حوزه ضمانت نامه اسنادی رشد خوبی را شاهد بودیم و به رقم ۷۸درصد رسیده است. تسهیلات و تعهدات تکلیفی و حمایتی بانک پارسیان به میزان۱۸۵.۵۲۸ میلیارد ریال است. همچنین جمع تعهدات و تسهیلات به فناوری و دانش‌بنیان حدود ۳۸.۱۸۰ میلیارد ریال است.

همچنین پرویزیان، ضمن تقدیر و تشکر از محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جهت همکاری با بانک پارسیان گفت: ما خیلی امیدوار هستیم با اخذ یک مجوز خاص از بانک مرکزی که بانک پارسیان یک بانک تجاری و بانک توسعه‌ای باشد، بتوانیم مخاطره بحث غیربانکی بودن سرمایه گذاری بانک را رفع کنیم که با سیاست‌های جدید بانک مرکزی و درایتی که دکتر فرزین خرج می‌کنند، مشکلات در بانک‌ها حل و فصل شود.

در ادامه این نشست مدیرعامل بانک پارسیان به سوالات سهامداران جهت شفاف سازی پاسخ داد.

در ادامه مجمع سپس مصطفی ضرغامی، رییس جلسه، مجوز بانک مرکزی ج. ا. ا مبنی بر برگزاری مجمع، ملاحظات، ضوابط و تکالیف بانک مرکزی ج. ا. ا در خصوص صورت‌های مالی بانک را برای سهامداران قرائت کرد.

در این مجمع، سهامداران پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و حسابرس و بازرس قانونی و بحث و بررسی پیرامون موضوعات درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با اکثریت آرا به تصویب صورت‌های مالی این بانک رای مثبت دادند.

همچنین بر اساس تصمیم مجمع، “موسسه حسابرسی آزمون پرداز” به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های رسمی بانک پارسیان در سال ۱۴۰۲ انتخاب و درباره سایر بند‌های دیگر دستور جلسه مجمع عمومی نیز اتخاذ تصمیم شد.

مجمع فوق العاده بانک پارسیان صبح روز پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا