۶۰ درصد ظرفیت کشتی تجاری عازم به سوریه تکمیل شد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: قرار است اولین کشتی تجاری ایران بیستم اسفند امسال به مقصد سوریه حرکت کند.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ کاشفی رئیس اتاق  بازرگانی مشترک ایران و سوریه در خصوص محموله بار کشتی تجاری ایران به مقصد لاذقیه سوریه، اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی باید آشنایی بیشتری با  کشور  سوریه و فعالیت‌های آن داشته باشند.

رئیس اتاق  بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: امیدواریم با  بستر سازی مناسب سطح مبادلات را برای دو سال آینده به یک میلیارد دلار برسانیم. همچنین سعی داریم به  بخش خصوصی این امنیت را بدهیم که کشور سوریه آرام شده و جنگ در آن پایان یافته است.

او ادامه داد: ما مشکلی در بخش حمل و نقل داشتیم که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی هم به آن اعتراض داشتند. یعنی کشتی‌های تجاری به یک صورت منظم رفت و آمد نداشتند و برای حرکت باید منتظر یک ظرفیت ایده آل می‌ماندند.

به گفته کاشفی با تدابیر جدید مقرر شده بیستم هر ماه یک کشتی با هر ظرفیت به مقصد سوریه حرکت کند. همچنین قرار است اولین کشتی در تاریخ ۲۰ اسفند امسال حرکت کند و تا به حال ۶۰ درصد از ظرفیت آن پر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه تصریح کرد: هرچقدر خط مستقیم این لاین‌ها تقویت شود، امیدواریم بتوانیم در ۶ ماه آینده این کشتی‌های تجاری که ماه به ماه به سوریه می‌روند را ۱۵ روز یکبار به سوریه بفرستیم. زیرا این مسیر بسیار ارزان، امن و موجب افزایش تبادلات بین دو کشور می‌شود.

کاشفی بیان کرد: سیستم بانکی برای تجار ایرانی در عراق برقرار است اما ارتباطات بانکی هنوز به شکل منطقی و سیستماتیک در سوریه انجام نمی‌شود اما در حال حاضر شیوه‌هایی برای تبادل پول از طریق صرافی‌ها  وجود دارد و ما مشکل خاصی در تبادل نداریم. اما در نهایت نیازمند سیستم بانکی درست برای تبادل این تجارت هستیم.

او در پایان اظهار کرد: دولت ضوابط خاصی برای واردات دارد و برخی اقلام در کشور ما مشکلاتی از جمله تنظیم بازار و ممنوعیت صادرات دارند. این موارد روی صادرات تاثیر می‌گذارند. صحبت‌هایی با سازمان توسعه تجارت داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم استثنائاتی را فقط برای  کشور سوریه قرار دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا