پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو پژو پارس اتوماتیک و دنا پلاس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پژو پارس اتوماتیک با دنا پلاس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی پژو پارس اتوماتیک:

پژو پارس اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۸۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۷ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۴.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV، قفل میکروسوییچی درب‌ها، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید، رودری بهینه، داشبورد تریم بژ، جلو آمپر جدید، دماسنج روی داشبورد اشاره کرد.

پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

معرفی دنا پلاس:

دنا پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات  این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‏ های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینه‏‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سان روف، کروز کنترل است.

پژو پارس اتوماتیک بخریم یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، نمایشگر دمای محیط ،آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، جا عینکی، تنظیم زاویه نور چراغ ‏های جلو از داخل، تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیر‌ها و آینه‏‌های جانبی)، دستگیره‏های درب‌ها به رنگ کروم، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین و کارت طلایی چهار ستاره اشاره کرد.

خودرو
پژو پارس اتوماتیک دنا پلاس
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
1389 1395
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1587سی سی 1646سی سی
حداکثر قدرت
108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 157 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
14.2 ثانیه 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت
187 کیلومتر در ساعت 189 کیلومتر در ساعت
وزن
1185 کیلوگرم 1258 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4498 طول – 1704 عرض – 1410 ارتفاع 4559 طول – 1720 عرض – 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر 2671 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.2 لیتر در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS – EBD ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا
كیسه هوای راننده داراي 4 كيسه هوا (راننده – سرنشين جلو و جانبي)
سیستم صوتی
بلندگوی عقب فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل – داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا