2 ميليون تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: در سال گذشته 2 میلیون تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش «نبض تجارت»؛ازایلام ،روح الله غلامی اظهار داشت: در سال 1400 بالاترین وزن صادراتی در 5 سال اخیر در مرز بین‌المللی مهران ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در این مرز بوده و نویدبخش روزهای بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

وی بیان کرد: در سال 1400 مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران 2میلیون و 270 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 161 میلیون دلار بوده است که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 121 درصد و از نظر وزن 116 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی به وزن 248 هزار تن به ارزش 74 میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است، گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن‌آلات، محصولات فلزی، تره‌بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه در این مدت تعداد 103 هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده که رشد 106 درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است، گفت: در این مدت تعداد 4000 کامیون ترانزیتی و به وزن بیش از 100 هزارتن کار تشریفات قانونی آن انجام که رشدی 165 درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی با بیان اینکه درآمد کل گمرک مبلغ 161 میلیارد و 269 میلیون ریال بوده است، گفت: درآمد کل سه سال اخیر 6 برابر درآمد 16 ساله منتهی به سال 1397 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا