تولید ۶ هزار تن گندم در شهرستان عجب شیر

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: طی سال زراعی جاری یک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های آبی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش نبض تجارت ؛ مرکز آذربایجان شرقی احمد اسلامی با بیان اینکه ئیش بینی می شود امسال۶ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود افزود: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان طی سال زراعی گذشته ۷۰۰ هکتار بود و ۹۰۰ تن محصول به صورت تضمینی خریداری شد؛ بر همین اساس انتظار می‌رود امسال میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان به صورت چشمگیر افزایش یابد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد از محصول گندم شهرستان عجب شیر برداشت شده است و طی سال زراعی گذشته ۱۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی شهرستان نیز بر اثر کم‌آبی دچار خسارت شده بود اما امسال تامین آب و آبیاری این مزارع مدیریت شد و به طور میانگین سه تا پنج تن محصول در هر هکتار برداشت می‌شود.

اسلامی وضعیت کشت گندم دیم را در شهرستان نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: طی سال زراعی جاری چهار هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان به گندم اختصاص یافت که محصول ۲ هزار هکتار از این اراضی قابل برداشت است.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر اظهار کرد: خرید تضمینی گندم حداقل تا یک ماه آینده ادامه دارد و انتظار می‌رود کشاورزان در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند تا مصرف این ماده غذایی مهم به صورت بهینه و یکپارچه مدیریت شود.

به گفته وی تاکنون تنها ۶۰۰ تن گندم به صورت تضصمینی در این شهرستان خریداری شده در حالی که میزان تولید حدود ۱۰ برابر این میزان است.

افزایش سطح زیر کشت و بهره وری تولید گندم در شهرستان‌های مختلف کشور مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است؛ موضوعی که ضامن امنیت غذایی به شمار می‌رود و آن را می‌توان اقدام موثری در جهت تامین مهمترین ماده غذایی مردم دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا